Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

SUMI.dk
CVR-nr:

kundeservice@sumi.dk

Betaling
Du kan betale med VISA, MasterCard og AMEX(American Express). Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering
Alle ordre bliver leveret med DAO. Den gennemsnitlige leveringstid er 1-2 hverdage. Vi leverer kun til adresser i Danmark.
Vælges “Med omdeling” så stiller DAO pakken under carporten eller ved hoveddøren. Hvis adgang til evt opgang er utilgængelig leveres pakken i nærliggende pakkeshop.

Som udgangspunkt er det kun tilladt at købe maksimalt 1-stk per unikt produkt. Vi laver dog undtagelser på visse produkter.

Som udgangspunkt er det kun tilladt at købe ialt 3 æsker Dolce Gusto kaffekapsler, og hvis man køber mere end 3 æsker ialt forbeholder vi os retten til at annullerer ordren.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@sumi.dk.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Til dit abonnement på sumi.dk er knyttet en lovbestemt fortrydelsesret på 14 dage. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber 14 dage efter aftalen blev indgået. Dit abonnement tages i brug, når du gennemfører en ordre til medlemspris på outlet-shoppen.d. Din fortrydelsesret er kun gældende fra den dag, aftalen blev indgået, og ikke ved den løbende abonnementsbetaling. Såfremt du ønsker at fortryde dit abonnement, skal du inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse herom. Meddelelsen skal gives os via mail på kundeservice@Outlet-shoppen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Medlemskab

Sumi.dk er en medlemsklub, der sikrer alle medlemmer store rabatter på en bred række af produkter. For at blive medlem hos
sumi.dk skal du være fyldt 18 år, og du skal bekræfte dette, når du melder dig ind ved dit første køb. Sumi.dk er kun for privatpersoner. Det koster DKK 179 om måneden at være medlem. De første 14 dage er gratis og herefter koster det 179 kr inkl moms hver måned, indtil du ikke længere vil være medlem. Du kan opsige dit medlemskab når det passer dig ved at logge ind på Sumi.dk via ‘Min Konto’ oppe i højre hjørne. Herefter vælger du “Subscriptions” og klikker på knappen: “View” og herefter “Cancel”. Du kan også sende en e-mail til kundeservice@Sumi.dk med dit ønske om opsigelse. Det er ikke muligt at handle på Sumi.dk uden et medlemskab. Hvis du ikke ønsker at være medlem af fordelsklubben, kan du ikke handle ved os.  Vi anbefaler dog at du drager fordel af de ekstra nedsatte medlemspriser og bruger din gratis 14 dages prøveperiode til at teste om medlemskabet er noget for dig. Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab, hvis det ikke lever op til dine forventninger. Det er dog ikke muligt at opsige medlemskabet inden for de første 72 timer, hvor abonnementet af tekniske årsager er låst.

Derudover kræves det et aktivt medlemskab at få leveret produkter til de meget fordelagtige priser. Dette betyder at vi forbeholder os retten til at annullerer en ordre, hvis en kunde har annulleret deres medlemskab inden at de har fået leveret deres ordre.

Der er kun én gratis 14 dages prøveperiode per kunde per år.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Varen skal sendes med omdeling. Hvis du sender retur til os uden omdeling, så kan vi desværre ikke afhente pakken og vil derefter automatisk sendes retur til dig igen. Du skal derfor sende med omdeling/erhvervspakke.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  4. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  5. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til
Vi benytter os af et uafhængigt pakkehotel, og du bedes derfor sende din ordre retur til følgende adresse:
eCommerce Gruppen
Marielundvej 28
2730 Herlev

Du kan ikke få support, og du kan heller ikke afleverer din pakke personligt på overstående adresse,
da det blot er et pakkehotel, der sender og modtager pakker på vegne af Sumi.dk.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Vi benytter os af et uafhængigt pakkehotel, og du bedes derfor sende din ordre retur til følgende adresse:
eCommerce Gruppen
Marielundvej 28
2730 Herlev

Du kan ikke få support, og du kan heller ikke afleverer din pakke personligt på overstående adresse,
da det blot er et pakkehotel, der sender og modtager pakker på vegne af
Sumi.dk.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos
Sumi.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på
Sumi.dk er
Sumi.dk .

Din e-mail deles med TrustPilot udelukkende med det formål at sende dig en invitation til at anmelde vores virksomhed.

Som registreret hos
Sumi.dk , har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kundeservice@Outlet-shoppen.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@
Sumi.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt: http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 19 februar 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *